Marketing skillset

Home » Over Frederik » Skills

Met intussen ruwweg 15 jaar ervaring in marketing & communicatie verzamelde ik verschillende hard- en soft skills die voor een marketingproject van toepassing kunnen zijn. Hieronder vind je een overzicht van de meest courante skills & tools die ik aanwend. Heb je echter een specifieke case of situatie waarover je een second opinion wil? Neem dan gerust contact met me op.

Marketingstrategie opleidingen Frederik Martens

Soft skills &
persoonlijkheid

Frederik komt binnen een organisatie het best tot z’n recht als inspirator en facilitator. Hij bundelt makkelijk grote hoeveelheden complexe informatie in heldere, toepasbare inzichten en betrekt graag alle stakeholders binnen een bedrijf in dit proces.

Hij weet zo in vrijwel elke situatie mogelijke kansen te herkennen en kan anderen zodanig aansturen dat er een vertaalslag wordt gemaakt van visie naar realiteit

Insights profiel:
Creatief Inspirerende Motivator


Hard skills &
tools

Advanced experience
Expert level

  • Marketingstrategie modellen (Ansoff, PGHA, SWOT, Treacy & Wiersema, …)
  • Buyer persona’s en customer journey mapping
  • Marktsegmentatie & targetting
  • Positioneringsoefeningen, brand values & USP’s
  • Tone-of-voice bepaling
  • Marketingstrategie workshops & sprints
  • Digital marketing strategy & lead generation
  • User research, conversie-optimalisatie (CRO) en landing page design
  • Funnel marketing

Experienced
Mid- tot senior level

  • Sales pitches & presentaties
  • Design & marketing sprints
  • E-mailmarketing & automation design
  • Web content management (CMS): WordPress, Drupal, Magento, …
  • Wireframing & UI design
  • SEO-analyse
  • Paid advertising campaigns (analyse & optimalisatie)
  • (Digital) marketing project management
  • Marketing planning

Specialisaties &
referenties

Doorheen mijn carrière bij verschillende bedrijven en agencies werkte ik onder meer campagnes & marketing- strategieën uit voor Fun, Agentschap Natuur & Bos, Unilin, La Lorraine, Eurometropolis Lille-Kortrijk-Tournai, Reynaers Aluminium, Marine Stewardship Council, eSafe & Sarasin Clinic.

Ik focus voornamelijk op Business-to-Consumer merken (B2C), en gedij het best wanneer een bedrijf waarden als kwaliteit en duurzaamheid nastreeft. Ik werk telkens volgens een doordachte strategie en try & improve, en richt daarom enkel op lange termijn samenwerkingen. Rush-rush of éénmalige quick-fix campagnes zijn niet aan mij besteed.


Talen

Ik hou van — en werkte eerder in — een internationale context. Ik breng volgende talenkennis mee aan tafel:

  • Nederlands (native)
  • Engels (full working proficiency)
  • Frans (full working proficiency)

Ik ken weinig mensen die zoals Frederik complexe concepten moeiteloos kunnen vereenvoudigen. Zijn expertise in het identificeren van de sterke punten van een organisatie en het creëren van concreet actieplan is indrukwekkend. Frederik bekijkt elke case vanuit een menselijk aspect en komt met werkende oplossingen die meteen inzetbaar zijn. Het is fijn werken met iemand die zo goedlachs is en altijd met beide voeten op de grond en in het werkveld staat.

Olivier Olbrechts, Digital Marketeer
& Lector Artevelde Hogeschool